نقش بازاریابی اجتماعی در توسعه صنعت بیمه

تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی (مورد مطالعه نقش بازاریابی اجتماعی در توسعه صنعت بیمه )


مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

هدف از این مقاله بررسی نقش بازاریابی به خصوص بازاریابی اجتماعی در توسعه صنعت بیمه می باشد. امروزه به دلیل تنوع نیازها و تخصصی شدن مشاغل، افراد یک خانواده برای تامین حداقل مایحتاج مصرفی خود نیازمند استفاده از کالاها و خدمات عرضه شده توسط دیگران هستند. از اینرو نیاز به کالاهای مصرفی و خدمات یک نیاز ضروری و اجتناب ناپذیر است که هرگونه اختلال در تولید و توزیع آنها می تواند جامعه و مدیریت آن را به چالش بکشاند و علاوه بر زیانهای مادی صدمات و زیانهای معنوی را نیز متوجه مصرف کننده نماید. شاید کسی تصور نمی‌کرد که روزی بازاریابی علاوه بر سودآوری و فروش، نگران سلامت مصرف کننده نیز باشد. اما پویایی و رقابت شدید و افزایش نگرانی نسبت به محیط زیست و همچنین مقررات دولتی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان، شرکتها را بر آن داشت که در سلامت جسمانی و روانی و پاکیزگی محیط مصرف کنندگان نیز تأمل کنند. به هر حال به مرور زمان مفاهیمی نظیر بازاریابی سبز، بازاریابی محیطی و اجتماعی برای عمل به مسئولیت اجتماعی بنگاهها وارد ادبیات بازاریابی شد.

فهرست مطالب

چکیده. 2

واژگان کلیدی 2

مقدمه. 2

پیشینه تحقیق 3

بیان مسئله. 3

مدخلی بر مسئولیت اجتماعی 5

مسئولیت اجتماعی بازاریابی 5

مسئولیت اجتماعی مدیران 6

الف - صاحبان سهام. 6

ب- کارکنان 7

ج- مشتریان 8

د- محیط طبیعی 9

ه- ارزشها و هنجارهای فرهنگی 9

حقوق‌ مصرف‌کننده‌ چیست؟. 10

حقوق مصرف کنندگان در ایران 12

شرایط مساعد برای حفظ حقوق مصرف کنندگان 14

مشکلات بازاریابی در صنعت بیمه ایران 17

نقش بازاریابی اجتماعی در رعایت حقوق مصرف کنندگان 19

آموزش مدیران 22

نظم دهندگی دولت 23

الف ـ قوانین مستقیم: 23

ب ـ قوانین غیرمستقیم. 23

تأثیر رسانه‌های گروهی 24

نظام گزینش مدیریت 24

ارزشیابی جامع عملکرد مدیریت 24

حسابرسی مستقل اجتماعی 25

نتیجه گیری 26

منابع و ماخذ: 28


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها